Jak fungují algoritmy na sociálních sítích 

Algoritmus je matematický soubor pravidel, které určují, jak se chová určitá skupina dat. Na sociálních sítích algoritmy udržují ,,pořádek” a pomáhají při hodnocení výsledků vyhledávání a reklam. Jinými slovy si Facebook, Tik Tok nebo Instagram pamatují, jaký obsah nejčastěji sledujete, dokáží vyhodnotit, co máte rádi a podle toho vám navrhují další fotky a videa.

Když si tedy vezmete čtyři telefony, řekněme třeba ten váš, sourozence, mamky a přítele, pokaždé uvidíte specifický druh fotek a videí. U někoho může převládat spíše tematika sportu, pokud se mu věnuje a zajímá ho. U dalšího zase nemovitosti nebo cestování. Podívejme se konkrétně na jednu sociální síť, vybrali jsme Instagram, kde si demonstrujeme, jak to celé funguje. 

Algoritmus na Instagramu 

1. Záleží na tom, koho sledujete V první řadě se vám zobrazují příspěvky těch lidí a tvůrců, které sledujete, píšete si s nimi nebo s nimi jinak komunikujete. Pro firmy a jejich produkty nebo služby to znamená, že potřebují podporovat zapojení jejich potencionálních zákazníků a reagovat na ně. 

2. Zájmy a koníčky Instagram vám schválně ukazuje ty věci, které máte rádi, ať už jde o cvičení, kosmetiku, auta, celebrity, rostliny nebo třeba domácí dekorace. Cokoliv napíšete do vyhledávače nebo třeba sledujete na základě hashtagů, tak vyhodnocuje a chce vám nabídnout, co máte rádi. 

3. Trendy vládnou Na Instagramu se můžeme setkat s trendy v podobě hudby u Reels videí, specifického druhu fotky nebo třeba daného hashtagu. Pokud tedy chcete, aby vaše příspěvky měly větší dosah, monitorujte konkurenci a buďte aktuální v tom, co se zrovna širokému publiku líbí. 

4. Popularita obsahu V první řadě uvidíte příspěvky, které mají velký počet srdíček, komentářů nebo sdílení. I tento faktor hraje velkou roli pro algoritmus, a proto čím populárnější video nebo fotka, tím se dostane k více lidem, kteří se o dané téma zajímají.

Nepodléhejte marketingovým reklamám

Na závěr chceme zdůraznit, ať u každého obsahu na internetu přemýšlíte kriticky. Zrovna algoritmy totiž dokonale pomáhají firmám prodávat to, co zrovna potřebují. Když máte rádi nějakého influencera nebo tvůrce, ještě to neznamená, že si musíte koupit všechno, co prezentuje. Uvědomte si, že tito lidé dostávají zaplaceno, aby ukazovali produkty, služby a prodávali je tak svému publiku. 

Připojte se k našemu newsletteru a získejte pravidelné tipy pro duševní pohodu